שיטת פורטל לאגן

 

”פורטל לאגן“ שיטת תרגול ייחודית שפיתחה המורה, הרקדנית והכוריאוגרפית אורלי פורטל,

המבוססת על שנים רבות של מחקר מעמיק בתנועת האגן וסודותיו, בהשראת מסורות עתיקות וגילויים חדשים, תרבויות רבות שוכנות באגן הירכיים בכל הגוונים ובכל הצורות. נקרא להם תשוקות. ״דרך חוכמת האגן״ הנודד בין תרבויות ובין דיסציפלינות מזרח ומערב ועוגן במשכנו הבטוח. ״כאן ועכשיו ״בחיוניותו המלאה. מחקר נפשי ואנטומי מעמיק, בפרט באגן. כוח משיכה ומשקל, תנועה מתוך הקשבה והתבוננות עמוקה במציאות הגופנית, כמו כן ארגון השלד והטונוס הדרוש, המאפשרים ספונטניות תנועתית, וחיוניות מרבית.

 

חלק ראשון - תרגול מעמיק ומדיטטיבי, נכניס את האגן למעבדה יוצרת ומתהווה. סדרת תרגילים על הרצפה, שפותחו במשך שנים באגנן של נשים רבות והפכו למסורת של דורות. קידודו וכוונונו של מקומו של האגן בייחס לגוף לכדי יציבה נכונה ומותאמת יאפשרו מלאות אנרגטית ורכות נדירה, ביטוי פיזי - רוחני ויכולת גופנית.

 

החלק השני – יתרחש וילמד באופן שבטי וקדום במעגל גדול חובק אגן. נתרגל באופן שיטתי תנועות טכניקות מורכבות של האגן אשר כפופות למקצבים מהמוזיקה ערבית קלאסית ולמקצבו של משקל האגן הנמצא בשיח עם כל מרכיביו. הקצב גם הוא אלמנט חשוב בארגון האנרגיה הגלומה באגן. עם דגש על העברת הרטט בעדינות וברכות מן האגן לשאר איברי הגוף.

חשוב לציין שהשיטה יכולה להיות מובנת וברורה בעיקר דרך החוויה המלאה שלה בגוף

לכן הדגש על החוויה חייב להיות העיקר, והדגש על המתודה יהיה כהשלמה לחוויה הממשית של השיטה בגוף. זוהי הדרך היחידה גם להעביר אותה.

אתן הופכות לצינור חוויתי שמעביר את הידע והחוכמה דרך הנוכחות המלאה בגוף ובפעולה.

זה כמו עבודת זן עמוקה המשנה תודעה וחיים.

 

במחצית הראשונה של השנה נתמקד בחוויה ובהבנה של תרגילי הרצפה. שגם אותם נחלק לפרקים : פרק

בישיבה, פרק בשכיבה והפרק של המעבר לעמידה.

כל פרק יפורק למרכיבים ולאפשרויות שונות באותו מהלך.

במחצית הסמסטר הראשון נתרגל את העברת החוויה ועבודת רצפה אחת מול השנייה או אחת מול קבוצה. נחווה ונלמד איך להעביר תרגיל אחד ולהפוך אותו לחומר ברור המתקיים בגוף ולהעבירו לגוף ולמערכת היושבת ממול. סוג של אינטימיות חווייתית שהאחד מוביל והשני מקבל וסופג את אותה חוויה הישר לתוך המערכת שלו.

 

במחצית השנייה של השנה נעמיק בחוויית ובהוראת מעגל הקצב וטכניקות האגן לכל פרטיהם.

חמשת המקצבים המצרים יהיו כעוגן, כל מקצב יטופל באופן עמוק, דידקטי וחוויתי.

חשוב לציין כי לאורך כל השנה נחווה בכל מפגש שיעור "פורטל לאגן" מלא מהתחלה עד הסוף, כולל כל הטכניקות והשלבים על מנת להתמקד ברצף תוך כדי שימת דגש על החלק של שכיבה\ישיבה בכל פעם.

בכל חלק כזה נלמד דרכים לווריאציות הוראה תוך כדי עמידה במבנה. נעסוק בצורת הוראה של כל קטע מוסיקלי על פי הרצף והמשמעות שלו בתוך בניית השיעור השלם.

אחרי שנסיים את שלב העבודה על הרצפה, עמידה במעגל ועבודה בחלל, נעבור לפרקטיקום האישי.

שיעורי הפרקטיקום, יהיו חלק ממסגרת שיעורי הקורס. בכל פעם אחת המשתתפות תעביר שיעור של כשעה, ותקבל פידבק מהנוכחות ומאורלי.

 

במהלך השנה יתארחו בקורס מרצה לאנטומיה של האגן ומרצה למערכת העצבים.

 

*כדאי להצטייד במחברת הקורס.

 

מחיר הקורס השנתי - 12,000 ש''ח